söndag 6 mars 2011

Matlagning som hobby och Dating Technique


Män spenderar mer tid i köket i Japan - och älska det! Denna mat trend i Japan, rapporterade av USDA utrikes lantbruksmaskiner, kan vara värt att göra en mental anteckning för amerikanska marknadsförare. Som babyboomgenerationen åldras, kan män som går in i pensionsåldern vara ute efter något att göra som kan drabba en lapp med damerna i sitt liv. Och ännu yngre japanska män känner uppenbarligen att köket kunskaper ge dem lite social mojo. Här är vad USDA säger om trenden i Japan:

Japanska konsumenter är att hitta mer och mer skäl att stanna i och laga mat hemma och antalet japanska män som är aktivt engagerade i köket verkar vara på uppgång. Japanska män kliver in i köket för en rad olika skäl bland annat att anta matlagning som hobby efter pensioneringen och använda matlagningskurser och sina nya kunskaper matlagning för att träffa kvinnor.

Japanska konsumenter är att hitta mer och mer skäl att stanna i och laga mat hemma och antalet japanska män som är aktivt engagerade i köket verkar vara på uppgång. Japanska män kliver in i köket för en rad olika skäl bland annat att anta matlagning som hobby efter pensioneringen och använda matlagningskurser och sina nya kunskaper matlagning för att träffa kvinnor.

Matlagning blir ny Pensionering Hobby: Medan en majoritet av deras tid gick åt i arbetet, finns många män konstatera att när de slutar de inte har någonting att göra med deras nyvunna frihet. Deras fruar, om de är gifta, har redan etablerade sociala cirklar och aktiviteter, medan män kan ha att anpassa sina sociala grupp nu att de inte längre arbetar. Många män upplever att ett av sätten att göra detta är att gå en matlagningskurs. Dessa klasser för seniorer främjas på grundval av hälsa, med hjälp av tanken på att lära sig att laga mat och engagera sina sinnen och händer. Ytterligare en fördel är att dessa män är ute ur huset och att de kommer att få nya kunskaper i köket för att visa upp för sina fruar eller vänner. De skolor tyder också på att paret tar klassen tillsammans för en trevlig, nyttiga aktivitet.

Matlagning som nya dating Teknik: Japansk ungkarlar, såväl unga som gamla, har också ökat sin närvaro i matlagning klubbar och klasser. Förr i tiden gjorde många matlagning skolor tillåter inte män att delta och nu att denna begränsning har upphävts, har manliga medlemmar kontinuerligt ökat. Dessa skolor har även skapat särskilda klasser för ungkarlar, oavsett om det att lära sig att laga enklare måltider för sig själva hemma eller vill imponera sina kvinnliga motsvarigheter med sina kulinariska färdigheter. Trenden tydligen tog fart efter SMAPxSMAP, värd en varieté av megastjärnor av musikalisk grupp SMAP, gjorde ett segment där SMAP medlemmar ställs och presenteras rätter för gästerna. Detta med hjälp att göra manliga färdigheter i köket sexig. Andra män anspråk motiv som att använda klassen för att faktiskt hitta datum genom partner arbete, hävdar de redan vet att de har minst en sak gemensamt, vilket gör klassrummet till en idealisk plats för att bryta isen och lära känna ensamstående kvinnor runt om i samma ålder.

Slutsats: Totalt sett verkar det som att män tar en mer aktiv roll i köket och njuter av det. Även om de flesta av de yngre männen (20 och 30-talet) säger att de aldrig såg sina fäder i köket, känner de att det har blivit en viktig kunskap att ha i ett förhållande och i livet. Den äldre män och tycks vara reagerat positivt till verksamheten i matlagningskurs och tillagning hemma och njuta av den nya kompetens. Som män börjar intressera sig mer matlagning, marknadsföring till denna nya demografiska kan bli allt viktigare. Medan kvinnor har alltid varit det främsta målet för insatser för marknadsföring av livsmedel, kommer denna förändring som män steg in i förkläde och ta en större roll.

Online Dating seg�thet megtal�lni a lelki t�rs