onsdag 2 mars 2011

Dags att hoppa tillbaka på dating Horse


Av Mike Morrison

Efter att nyligen clearing av min långa dräktiga DVR spellistan, gjorde jag det viktiga beslutet att komma tillbaka på den ökända dating hästen. Jag siffra om jag försöker riktigt hårt, sänka min standard och rör sig snabbt, jag kan säkert något allvarligt strax före november svep.

Helst skulle jag vilja bekräfta en ändring komma relation status innan semestern feststämning. Men när du är på en sådan snäv tidsram, hur ska du datum i Calgary (jag menar faktiskt datum, inte bara haka upp under Stampede)? För låt oss inse det, oavsett om det är beslutet att köra för borgmästaren eller gå hem med en främling, vi brukar inte göra vårt bästa beslut under de två första veckorna i juli.

I en stad där det inte verkar vara olämpligt att fråga hur mycket din lön är på första dejten, vi alla kämpar hitta någon uppriktig. Och det är därför jag djupdykning fötterna först in i online dating. Inte för att jag tror att alla är hälsosamt och ärlig på Internet, men eftersom om du inte vill, du aldrig riktigt måste uppfylla din online friare - på så sätt undvika knäppskallar, kryper och Oscar FECH supportrar.

I Calgary, om du har tur nog att träffa någon som kan föra ett samtal och inte verkar ha Ric McIver temperament, inte nödvändigtvis betyda att du ska börja boka din smekmånad. Det första datumet kan vara fantastiskt, du har en fantastisk konversation, du går holländska på räkningen, och beslutar att byta nummer, för endast reda på att de bor i Somerset eller Whitehorn.

För ett centrum kille, är att liknande dejta någon i en annan provins. Vilket är precis varför jag har genomfört en fyra C-tågstopp regeln, längre än Chinook station och det bara inte kommer att fungera. För vissa människor röka eller fusk är deal-brytare, för mig är det ditt postnummer.

Den andra obekväma sak om ett första datum är den faktiska tidpunkten själv. Oavsett hur många pre-drinkar har jag, jag fortfarande befinner mig låtsas linjen vid Globefish är värt att vänta. Ännu värre kämpar för att hålla sig vaken på ett främmande språk dokumentär på Plaza eller en promenad runt Eau Claire (som jag aldrig sett det förut). Naturligtvis är allt detta bättre än att vara fast i ett bil den fruktade "vandra i fjällen" datum. Online dating kan du undvika allt detta, alla sitter bekvämt i din pyjamas.

Precis som jag, vad är inte att älska?