söndag 8 april 2012

Själsfrände? Jag tror inte!


Kalla mig galen, men om det verkar som hennes barn hatar dig, ligger hon och fusk, och du kan inte komma överens, hon är inte din själsfrände. Men jag avvika.

Mark träffade Mary Catherine online. Vid den tiden var han skild i fyra år efter 21 års äktenskap och hade just avslutat en relation.

"Att säga att jag njöt av datering skulle vara en underdrift. Jag gillade möta olika kvinnor och skulle hittills två eller tre på samma gång. "

Men det förändrades med Mary Catherine, "Hon var så uppfriskande, äkta och full av liv. Det var smittsam. "

Men efter fem veckor för datering, bröt hon upp med honom. Sedan några veckor senare, gick sin hund bort och hon kallade honom.

"Jag kom rätt över och vi begravde sin hund i trädgården och planterade blommor över honom. Det var början på de mest fantastiska 18 månader av mitt liv. Jag hade träffat min själsfrände. Jag trodde att jag visste vad kärlek var, men jag var så off. Inte låta alltför lite fånigt, men hon avslutade mig. Jag skrattade på den linjen i "Jerry Maguire", men med Mary Catherine, gjorde det mening. "

Efter dessa "fantastiska" 18 månader, med förhållandet vid den punkt där de pratade om att leva tillsammans och kanske gifta sig, hade de en kamp.

"Det var ett av de slagsmål som börjar i liten skala över något dumt - det var mitt fel - då eskalera. Vi borde ha varit en av de gamla par som vandrar nerför gatan hand i hand, utan vi bröt upp. "

Kampen började på ett bröllop. De hade båda druckit. De var på dansgolvet. Mary Catherine sa Mark att stanna där med sina vänner medan hon gick tillbaka till baren.

"Jag tog det som sin tala om för mig vad jag ska göra. Det puttrade tills vi kom tillbaka till vårt rum, och sedan hela helvetet bröt lös. Allt hon hade hållit på insidan kom hälla ut i inte på ett trevligt sätt. Vi lämnade tidigt nästa morgon och inte prata för två timmar rida hem. Jag kom tillbaka senare samma dag att be om ursäkt, men skadan var skedd.

"Vi gick till middagen senare denna vecka för att prata och det var mycket känslosam. Ett av våra stora problem var min relation, eller brist därav, med sina barn. Hon har fyra vuxna barn. Deras far lämnade dem när den yngsta var bara ett år, så de är mycket nära. Hennes två andra äktenskap både slutade på mindre än två år.

"Hennes barn hatade båda dessa män också. De har sagt till henne Point Blank att de aldrig kommer att bli nöjd med sin dejta någon. Även om de sa att de aldrig hade sett henne lyckligare eller bättre tas om hand, värmde de aldrig fram till mig. "

Det middagen började en period för att bryta upp och komma tillbaka tillsammans. Mark började se en kurator. Han förlorade 40 pounds och var en känslomässigt vrak. Han berättade Mary Catherine att han älskade henne och ville vara med henne. Hon sade att hon kände samma sak, då han fick reda på att hon var tillbaka på en dejting webbplats.

"Vi bröt upp igen. Jag tog henne tillbaka igen. Detta hände några gånger. Jag älskar fortfarande och saknar henne väldigt mycket. "