fredag 7 september 2012

Vintage Dating Tips fortfarande gäller?


Inte långt efter att jag såg detta citat på Facebook: Chivalry är inte död. Det lämnade bara och följde var att "vara kvinna som" gick. - Jag hittade en vintage artikel från 1938, sött berättigade Tips för ensamstående kvinnor.

Jag tror att min favorit pärla från 1938: inte dricka för mycket som en man förväntar dig att hålla din värdighet. Dricka kan göra vissa kvinnor mer smart, men de flesta blir dumt.

Uppenbarligen har mycket förändrats för ensamstående kvinnor och män sedan 1938. Jag tror att idén om hur en kvinna ska bete har förändrats så mycket, skulle du vara svårt att hitta traditionella syn som dessa.

Jag vet inte om detta är en bra eller dålig sak, dock. Är vintage dating tips som talar om förväntningar "dam som beteende" fortfarande gäller idag? Förklarar det avsaknaden av ridderlighet idag?

Är långsam män att vara mer ridderlig eftersom de inte riktigt se att mycket förnäm beteende som förtjänar det?

Vilken typ av dating tips tror du våra föräldrar och farföräldrar fick när de var singel? Har de passerar någonsin någon till dig som fortfarande är relevanta?

Genom Wise Diva, Misadventures I Atlanta Dating Blog