lördag 19 december 2009

En helt ny nivå av speed dating

Jag har precis läst en rolig artikel om en ny dating fenomen: Rollercoaster Speed dating! Ja, ni hörde rätt! Uppenbarligen singlar radas upp i två linjer för Rollercoaster (en linje för män och en linje för kvinnor). De män och kvinnor är ihopkopplade upp och har en minut att tillbringa tillsammans innan färden startar och de delar som spänningen tillsammans. På Alton Towers, var 5 rider, 5 kvinnor och 5 män som deltog i rollercoaster speeddating.

Så kan det vara dating fördelar och nackdelar om rollercoaster speed dating? Här är mina thoughtsâ € |

Fördelar

-Ita € ™ är svårt att vara falsk på en berg-och dalbana
-Det får du ut dom läge och i nuet. Ur huvudet och i kroppen.
-Det skulle vara en oförglömlig första möte
-Du behöver inte â € ~ entertainâ € ™ din date
-Du kan träna håller i varandra med hjälp skrämmande tider

Nackdelar

-Du kan få se din dateâ € ™ s lunch
-Det doesnâ € ™ t göra underverk för håret
-Om du hatar bergochdalbanor, kan du ogillar din dag genom association
-Du kan vara alltför omtöcknad och skiljas för att komma ihåg din date
-Varje dag efter som kommer att tämja / Down Hill

Men (lite mer) på allvar, det finns forskning om huruvida bergochdalbanor bidrar till romantik. I 2003 års papper Love At First Fright fick deltagarna vid två nöjesparker i Texas för att titta på ett fotografi av ett genomsnittligt utseende man eller kvinna och att bedöma sin attraktionskraft. De som hade just klättrat ut en dalbana hittade mannen eller kvinnan betydligt mer attraktiv.

Jag finner detta roande eftersom på min första dejt med min man, tog han mig till Coney Island nöjesparken och vi red Cyclone tillsammans (något Iâ € ™ d aldrig gjort). Visste han denna forskning? Jag tvivlar på det. Efteråt gick vi till stranden och salt luft kan vara berusande också. Hursomhelst, det var det bästa första dagen. Så, vem vet? Kanske de är på att något här?

Vad tycker du om Rollercoaster Speed dating? Yay eller nej? Kommer denna nya dating idé starta i USA nu? Jag undrar hur många andra har haft sina första dagen på Cyclone? Jag lägger den shout out now. Om så är fallet, eller om du har tankar på denna idé, svarar du nedan.

Ex-Colorado dommer, aktor Face Discipline opptak Having Sex In Judge's Chambers